To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Apisto.pl
Forum miłośników pielęgniczek

Ogólne - liście dębu

szkamil - Sob Lis 26, 2005 9:22 am

To wyżej to ja. Nie zalogowało mnie
matijasz - Sob Lis 26, 2005 12:26 pm

Nie wiem czy trzymanie na grzejniku liści to dobry pomysł. Mogą się szybciej rozpadać. Jeżeli zbierałeś z ziemi to możesz włożyć już chyba.
charon - Sob Lis 26, 2005 1:51 pm

Ja zbierałem na wsi z ziemi, wygotowałem dla pewności, a potem to już prosto do akwa... :) Są w nim już dwa tygodnie i jak narazie rybcie żyją i mają się świetnie :D Efektem tego są "zaloty" moich A. Linkei :)
janusz - Sob Lis 26, 2005 6:30 pm

Podpisze sie pod wypowiedzia Charona--- ja też zbierałem z ziemi zalałem wrzątkiem wrzuciłem do akwa i wzsystko jest ok.
cyba2 - Wto Lis 29, 2005 10:52 am

Ostatnio wrzuciłam do akwarium brązowe liście topoli, ale zebrane jeszcze przed przymrozkami. Spodobały się rybkom tak, że samiczka kakadu złożyła ikrę pod jednym z nich olewając 4 luksusowe kryjówki z kokosa. Otoski też je uwielbiają "heblować". Niestety po 2 tyg. liście są ażurowe.
Z moich spostrzeżeń co do liści - zeszłoroczne (dębowe zbierałam latem w lesie, z ziemi) trzymają się dłużej, kilka jest w akwarium od początku września. Tegoroczne jesienne szybciej się rozkładają, wymieniam je mniej więcej co 2 tygodnie, bo zostaje z nich szkielecik :wink:

charon - Wto Lis 29, 2005 11:38 am

Wojas napisał/a:
Następnie można je włożyć do akwarium , ale bez przesady 2 liście na 10 litrów wody


Podpinam się pod wypowiedzią markus74... Ten przelicznik to jakaś lipa... Ja mam w akwa 45l ok 25 liści i powiem tak, że wpływają one w minimalny sposób na kolor wody, a spadku PH nie zauważyłem... Moim zdaniem liście pełnią i mają pełnić w akwa rolę dekoracyjną :!:

markus74 - Wto Lis 29, 2005 1:07 pm

charon napisał/a:
Moim zdaniem liście pełnią i mają pełnić w akwa rolę dekoracyjną :!:

No nie tylko, są przede wszystkim źródłem garbników i przy bardzo niewielkiej twardości węglanowej mogą się przyczynić do spadku pH, o ile dobrze sobie przypominam Gan pisał kiedyś o znaczącym spadku pH gdy umieścił w akwa liście dębu czerwonego.

charon - Wto Lis 29, 2005 2:23 pm

markus74 napisał/a:
charon napisał/a:
Moim zdaniem liście pełnią i mają pełnić w akwa rolę dekoracyjną :!:

No nie tylko, są przede wszystkim źródłem garbników i przy bardzo niewielkiej twardości węglanowej mogą się przyczynić do spadku pH, o ile dobrze sobie przypominam Gan pisał kiedyś o znaczącym spadku pH gdy umieścił w akwa liście dębu czerwonego.


Jak pisałem wczesniej u mnie znaczącego wzrostu ilości garbników nie zaobserwowałem... Co do Ph przy niskiej twardości węglanowej, to powiem tak.... Mam KH rzędu 3 stopni i po wrzuceniu liści PH jak było 6,6 tak zostało... :? Opieram się na własnych doświadczeniach i spostrzeżeniach. Oczywiście w innych przypadkach moga nastąpić wspomniane zmiany :)

markus74 - Wto Lis 29, 2005 2:32 pm

charon napisał/a:
Jak pisałem wczesniej u mnie znaczącego wzrostu ilości garbników nie zaobserwowałem...

Jeśli można wiedzieć to w jaki sposób mierzysz ilość garbników ?

charon - Wto Lis 29, 2005 2:49 pm

markus74 napisał/a:
charon napisał/a:
Jak pisałem wczesniej u mnie znaczącego wzrostu ilości garbników nie zaobserwowałem...

Jeśli można wiedzieć to w jaki sposób mierzysz ilość garbników ?


Barwa wody jest chyba wystarczającym wskaźnikiem...

janusz - Wto Lis 29, 2005 3:01 pm

Ja odpowiem na to tak------ jeśli ktoś liczy na to że wkładając do akwa liście dębu buka,czy tez szyszki olchy na jakieś cudowne zbicie ph zbicie twardości itp to sie przeliczy.Liście jak i szyszki pełnią role podrzędną są uzupełnieniem akwa.(dekoracyjność biotop pewna ilość garbników)itd.
Dla Apisto napewno porządane ale nie pierwszoplanowe.Myśle że dobrze to ująłem jeśli ktoś nie zrozumiał to sorry.

charon - Wto Lis 29, 2005 3:05 pm

janusz napisał/a:
Ja odpowiem na to tak------ jeśli ktoś liczy na to że wkładając do akwa liście dębu buka,czy tez szyszki olchy na jakieś cudowne zbicie ph zbicie twardości itp to sie przeliczy.Liście jak i szyszki pełnią role podrzędną są uzupełnieniem akwa.(dekoracyjność biotop pewna ilość garbników)itd.
Dla Apisto napewno porządane ale nie pierwszoplanowe.Myśle że dobrze to ująłem jeśli ktoś nie zrozumiał to sorry.


Własnie to miałem na myśli :) Dzięki Janusz za sprecyzowanie :)

Wojas - Śro Gru 21, 2005 4:58 pm

a co wy sie wszyscy mnie czepiacie o ten przelicznik . Ludzie napisałem tak bo tak twierdze po co zagracać całe akwarium liśćmi , a to ze wzucisz 100 liści na 100 litrów to bedzie miało ten sam efekt co 20 liści na 100 litrów. Tak jak już dawniej napisałem to tylko moje zdanie
charon - Czw Gru 22, 2005 10:51 am

Anonymous napisał/a:
Jak myślicie czy te liście co zbierałem to już się nadają do akwa?? Bo trzymałem ich nom stop na grzejniku.


A kiedy zbierałeś i gdzie zbierałeś :?: To troszkę istotne... :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group